zondag 19 augustus 2012

LOL meets LA --> nog niet.

Het was de bedoeling dat #LOL Liggend Arnhem zou gaan ontmoeten. De 3e zondag is hun vaste ontmoetingsdag. De LA-mannen rijden echter rond de 30km/u en dat is, tijdens een tocht van 80km, toch net iets te gek voor mij.

Casper had gelukkig "een vooruitziende blik" :) --> Het zou te warm worden. Dus het werd een (zoals hij het op zijn blog noemt) "wilde tocht" zonder LA. Dat vond ik helemaal niet erg, want nu kon ik wel meerijden. Vanwege de te verwachten hitte zouden we om 8:00uur op de Markt verzamelen.

Ik vond het echter niet zo'n heel erg wilde tocht ;) Het was vooral een mooie en gezellige tocht.

Door miscommunicatie en misschien ook wel de hitte was er op een bepaald moment wat irritatie aan mijn kant over de te volgen route, maar volgens mij is dat goed opgelost/uit de wereld. En zo hoort het wat mij betreft ook.

De route was een beetje de omgekeerde tocht die ik afgelopen dinsdag heb gereden.
In Laren hebben we bij de Witkamp iets gedronken en de anderen hebben appeltaart gegeten. Ik zag op zijn blog dat Casper er een zesje aan gegeven heeft.
Voor Holten gingen we richting Deventer. Ik heb Bathmen en Okkenbroek op de borden gezien, maar hoe we echt gereden hebben weet ik al niet meer. In eerste instantie dacht ik dat we aan de oostkant van de IJssel zouden blijven, maar de route ging toch richting de Spoorbrug en toen gingen we via De Worp verder langs de IJssel. Daar zagen Jan en Casper oude bekenden van de Emper Toer Ploeg.

Dat moet er toch wel mooi uit hebben gezien:
Nico en Constantijn met een Quest, Raymond met de C-Alleweder, Jan met de Fujin, Casper met de Taifun, 3 Racefietsers en ik met de Roets. Een mooi bont gezelschap, dit is wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

Bij een ijskraam stopte Constantijn, maar uiteindelijk nam toch niemand ijs. Eén van de racefietsers voelde zich helemaal niet meer goed en stond naast zijn fiets bij te komen. We zijn uiteindelijk zonder hen verder gereden.
Casper in gesprek met de racefietser die erg last had van de hitte.
Ze leken er allemaal meer last van te hebben, dan wij...?
Toch ook last?

Bijna thuis nam ik afscheid. Weer bedankt mannen.

Raymond was niet in Deventer achtergebleven en reed nog "even" mee naar Zutphen....en dan noemt hij mij een Bikkel :)

Ik ben benieuwd wie er 2/9 met de volgende #LOL-tocht meerijdt. Casper en Marc gaan allebei 1/9 een rondje om het IJsselmeer fietsen. Ruim 300km. Marc heeft al aangegeven dat hij niet komt. Casper waarschijnlijk ook niet.
Of we dan ook naar 's Heerenberg gaan, moeten we dan maar afspreken met de mensen die er wel zijn. Ik hoorde vandaag al geluiden over de appeltaart van De Waag. Vond ik trouwens geen vervelend geluid ;)

DST: 78km

Nico stuurde mij via de mail de volgende foto's:
(Ik heb ze wel iets bijgesneden.)
Leuk, ik heb nog nooit "actie-foto's" van mijzelf gezien ;)
 

7 opmerkingen:

  1. Ik kan dit stukje:
    "Dat moet er toch wel mooi uit hebben gezien:
    Nico en Constantijn met een Quest, Raymond met de C-Alleweder, Jan met de Fujin, Casper met de Taifun, 3 Racefietsers en ik met de Roets. Een mooi bont gezelschap, dit is wat mij betreft voor herhaling vatbaar."
    Alleen maar van harte onderstrepen.

    Het was een goede rit, en qua temperatuur prima uit te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Wim ,

    Weer heerlijk leesvoer wim !
    Prachtige rit , heerlijk weer. Ik was vooraf bang dat ik gebakken en gefrituurd zou worden bij deze hitte. Dit viel dus 300 procent mee.
    Appeltaart in Laren lekker !
    Wat mij betreft zit ik liever in een VM dan op een racefiets als het zo warm is. Kijk maar naar die verfromfraaide Racefietsers.. Ik had het er toch wel een beetje mee te doen. Aan de andere kant zag onze Constantijn er 'als nieuw uit de verpakking' uit. had ie soms een airco in zn quest ;)

    Groetjes Raymond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Raymond, de ontwikkelingen gaan maar door. Zo een airco is best comfortabel op warme dagen!
    Nee, ik vermoed dat mijn dakje toch een juiste beslissing was het heeft me uitstekend beschermd tegen de zon, alleen stilstaan in de zon was niet echt plezierig. Verder hoeven wij in de Quest iets minder te werken denk ik. Zie dat het 78km was... heb zelf geen teller meer in de Quest maar meende te horen van Casper dat we over de 80 hadden gefietst, nou ja maakt ook niet uit. het was gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er cool uit.

    Ik ben van plan ook een Thijs aan te schaffen maar weet niet zo goed of ik nou een 209 of een 222 moet nemen.

    Wat was voor jou de reden om de 209 te kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Kees,

    Leuk dat je reageert.

    De 209 is echt een super Roeifiets. Rijdt en stuurt strak. Je hebt iets meer druk op je achterwiel en de geometrie is anders dan de 222. De 209 wil graag rechtuit. Helaas hangt er ook een redelijk prijskaartje aan al dit moois.
    De 222 is ook een prima Roets. Ik ben er tenslotte ook mee begonnen. Tweedehands redelijk goed te koop. De 222 is van staal, de 209 van Carbon. Scheelt al gauw een kilo of 5-6. Ik vind de stoel van de 209 fijner. Het stuur trouwens ook. Mijn tip: Ga testrijden bij Derk.

    Nadeel van roetsen: zeer verslavend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat roetsen verslavend is las ik al in je blog. Ik vind dat de sfeer van het heilige fietsen er mooi uit spreekt. Complimenten daar voor.

    Testrijden heb ik al gedaan bij Derk. Op een 222. De 209 heb ik niet kunnen proberen.

    Ik heb vanochtend toch voor de 222 gekozen. Vond het toch ineens een heel bedrag voor die 209.
    Op een stalen fiets moet je het toch leren is het niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je aankoop.
    De 222 is uiteraard een prima Roets. Staal is toch net even iets minder kwetsbaar en daardoor erg verstandig om mee te beginnen. Heb je een nieuwe of een tweedehandse gekocht?
    Dat ik al na een jaar een 209 heb gekocht, kwam vooral door het grote/kostbare onderhoud dat mijn al iets oudere Roets moest ondergaan. De keus was toen: veel geld uitgeven aan een relatief oude 222 of nog meer geld uitgeven aan een nieuwe 209.
    Anders had ik nooit zo snel de 222 vervangen door de 209.
    Veel plezier met je aankoop en ik wens je veel veilige kilometers toe. Neem vooral de tijd om te wennen. Dit heeft voor mij zeer positief uitgepakt.

    BeantwoordenVerwijderen