zondag 19 januari 2014

XS-huisje

Naar aanleiding van Casper zijn bericht (klik hier) heb ik alvast een aantal foto's gemaakt van het huisje van mijn XS bij ons thuis.

Op de deel (wat vroeger de koeienstal was, voordat wij in dit huis woonden) staan al onze fietsen.

Wij hebben in ons huis twee trappen om boven te komen en één van die twee trappen staat eigenlijk op de deel. Deze ruimte is aan de binnenkant afgetimmerd met gips, dan een dik pak isolatie en aan de buitenkant zijn er MDF-platen bevestigd als afwerking. We hebben het zo gemaakt dat er onder de trap een grote kast is ontstaan. Daar stond vroeger mijn Mango8.

Helaas past de XS niet in deze kast. Iets te lang. De Mango is 2.45m en de XS 2.60m. En die 15cm is dus net te veel :(

In die kast staan nu dus mijn Roeifiets en de M5.

Die vlek linksboven is een TL-lamp.

Naast die 'kast onder de trap' heb ik het huisje voor mijn XS gemaakt. De reden daarvoor is dat ik geen zin had in per ongeluk omvallende meidenfietsen die 'ik-deed-het-niet-expres-niet-helemaal-goed-op-de-standaard-zijn-gezet'.
Naast het huisje zie je ook nog de achterkant van de E-Fuenda van mijn vrouw.

 

Nadeel van dit huisje? Ik zet er allemaal troep en spulletjes bovenop, zodat het al snel dezelfde puinzooi wordt als mijn fiets-reparatie-werkbank-plek. Dus: Let alsjeblieft niet op de rotzooi :)


En op bovenstaande foto zie je de kast onder de trap met daarin de Roeifiets en de M5.

Onze deel is 10m x 6,5m en in het midden heb ik dan mooi de ruimte om aan de XS of de 209 te klungelen.

Helaas wordt een deel van onze deel ook gebruikt als opslag. Als mensen eenmaal weten dat je veel ruimte hebt, dan komen er ook nog wel eens verzoekjes binnen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de meeste spullen toch van onszelf zijn.

Als het buiten weer iets aangenamer wordt, dan ga ik maar weer eens een grote schoonmaak houden. Vrijwilligers kunnen zich bij mij aanmelden :)

6 opmerkingen:

  1. Waarom zet je je fiets niet in de huiskamer?, word het ook niet zo'n rommel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bandenplakken doe ik meestal al in de heerlijk warme keuken :) dan hoef ik op zich nog maar een paar meter en dan staat de fiets in de kamer. Is eigenlijk nog helemaal niet zo'n slecht idee :)

    Als de Roeifiets heel vies is geworden, dan sproei ik de fiets altijd af met zo'n rugsproeier (zo'n ding waar sommige mensen gif in doen).
    Daarna zet ik de Roeifiets wel altijd in de berging, want daar is vloerverwarming en dan droogt de fiets heel mooi en goed op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wim,

      Makkelijk, zo'n mooie grote ruimte! Heel verstandig om je dure fietsen zo weg te zetten dat ongelukjes voorkomen worden. En die spullen bovenop? Heel herkenbaar voor velen denk ik? Mijn werkbank is ook nooit helemaal leeg..........

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  4. Ja, mooi hoor. Mijn Strada staat ook in zo'n "huisje", maar dan wel gewoon buiten. Ik zou willen dat ik een deel van jouw deel had....:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, maar dan zal ik eens een foto maken van mijn stalling thuis:)

    BeantwoordenVerwijderen