dinsdag 6 mei 2014

Memorabele LOL-tocht

Zondag 4 mei een LOL-tocht houden........kan dat?

Natuurlijk kan dat. Laat dat maar over aan de captain himself, onze routeplanner Casper.

Nou ja, routeplanner.....tijdens de koffie in Het Volkshuis hoorde ik toch dat aan Marc werd gevraagd of hij de route van 'toen op die dag....en dat we daar toen heen gingen.....' nog wist. Maar goed, dit soort gesprekjes mag de pret niet drukken bij LOL, want uiteindelijk kwam er een 'dijk van een route' uitgerold.

Dus daar gingen we.......richting Markelo. Met Marc als enige op de open ligger. Paul is nu trouwens echt serieus aan het solliciteren om bij 'de harde kern van LOL' te horen. Hij was weer present in zijn 'Mooi Geel is Niet Lelijk'-Strada. De rest van de hiervoor genoemde 'Harde Kern' was weer volledig aanwezig: Marc dus, Casper, Arjen, Pieter Jan, Lorenz, Edwin, Nico en Ik.

In Markelo gingen we even letterlijk en figuurlijk stilstaan bij een oorlogsmonument. Nou ja, ik moest eerst even een stukje rennen om ergens een struik te zoeken, want de plaspillen deden hun werk weer fantastisch. Twee minuten later gingen we koffie drinken en appeltaart eten, maar ik denk niet dat ik dat gehaald zou hebben.
Geen oorlogsmonument, wel een mooi beeld ;)

Op Mooi Geel Is Niet Lelijk las ik dat we dit bij Het Wapen van Markelo hebben gedaan.
Dankjewel Paul.


De koffie verdiende wat mij betreft een 10. Echt een hele goede bak. Heerlijk. De appeltaart was ook oké.

Na de koffie zouden we via Holten richting Deventer gaan. En nou komt dus eigenlijk dat memorabele deel.....we hebben echt alle soorten wegen, fietspaden, weggetjes, zandpaadjes, graspaadjes, hobbelpaadjes en 'totaal VM-ongeschikt-mul-zand-paadjes' gehad. In één woord: GEWELDIG.
Is toch ook best een keer leuk. Je hebt tenminste een keer de tijd om rustig om je heen te kijken.
Dat lukt met >30km/u toch een stuk minder goed.

Na flink wat zand te hebben gezien, stonden we ook nog even stil bij een Canadese Begraafplaats.
De herdenkingsdienst was net afgelopen en daardoor kwamen we links en rechts nogal wat tegenzitters tegen.
De mannetjes met gele/oranje hesjes hadden trouwens even wat moeite om goed in te schatten of wij nou wel of geen fietsers waren. Toen dat eenmaal was opgehelderd mochten wij onze tocht op het fietspad vervolgen.
Nou ja....fietspad.....:).......zeg maar gewoon een pad.

Toen kwam er toch nog een leuke afdaling: de Motieweg. 10% helling: gevaarlijk voor rijwielen.
Maximum snelheid: 71km/h.
Ik kende de weg niet; dus ik ben op tijd gaan remmen.

Via Bathmen en de Kring van Dorth kwamen we uiteindelijk in Eefde. Op de één of andere manier kwam ik op een gegeven moment voorop te rijden en aangezien ik de weg daar wel goed ken, ben ik daar maar even een tijdje blijven rijden. Blijkbaar was mijn tempo iets te hoog, want Captain Casper kwam voor Eefde langszij en trapte letterlijk en figuurlijk op de rem.

In Eefde en Zutphen vielen er links en rechts mensen af. Met Ed heb ik het laatste stuk in een rustig tempo gereden en we hebben het o.a. nog gehad over CV. Ik wil eigenlijk vrijdagmiddag naar Venray fietsen en op zondagmiddag weer terug. Ed zag dat wel zitten.

Afstand: 88km



Dinsdag 6 mei
Vandaag heb ik weer eens een heerlijk rondje met de Roeifiets gereden. Naar Uddel en Radio Kootwijk.
Wat is het daar toch ongelooflijk mooi. Nog even regen gehad, maar het overgrote deel van de tocht heb ik in de korte broek en een shirt met korte mouwen gereden.

Afstand: 75km

Voor de rest: zie de foto's.
In de buurt van Assel








Radio Kootwijk

















De enige echte Koeienoversteekplaats in Nederland

.........................weer thuis.



2 opmerkingen:

  1. Vooral de 6-mei foto's zijn echt smullen voor 'n eerzame toerfietser zoals mijn persoontje. 'k Kan mij levendig voorstellen dat je genoten hebt. En meer dan voldoende struikgewas langs de weg ;-)

    En wat staat de natuur er mooi bij dit voorjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's, Wim. De natuur is nu echt op z'n groenst :)

    BeantwoordenVerwijderen