zaterdag 11 april 2015

Skirt day - Posbank day - 209 day





Rokjesdag – Kortebroekendag – ZW-wind – Posbankdag met de 209



10 april bleek gisteren een zomerse dag te worden. De zon hield zich aan haar afspraak en was keurig op tijd. Ik iets minder :-( Ik heb niet op de klok gekeken toen ik vertrok, maar om 14:07uur was ik in Eerbeek. 



Op de Schaapsallee kan ik met de Roeifiets boven de 60km/u komen, maar nu ging ik via de Beekhuizenseweg en dan moet je te vaak remmen. Maximum: 54 km/u.


Via Doesburg en de dijkweg reed ik naar Zutphen. Het was weer een heerlijk rondje. Blijft toch een favoriet.


 In Eerbeek was het om 14:00uur dus 21 graden. 3 uur later was het in Zutphen 25 graden.


Afstand van vandaag: 72km

Tot de volgende keer maar weer.

4 opmerkingen:

  1. Je hebt het weer leuk geschreven Wim, wat zul jij genoten hebben met dat mooie weer en dan op de posbank daar begind ook alles zeker weer te bloeien? Ben er haast jaloers op maar ja je hebt weer lekker op de roeier kunnen fietsen ik heb vanaf Leek weer naar Norg gereden ook lekker via leekstermeer roderbos via langeloo naar Norg was ook genieten maar zulke snelheden als jij haalt haal ik nog echt niet petje voor af

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die snelheden haal ik alleen heuvelaf hoor. De Posbank maakt deel uit van de Veluwe en is nogal heuvelachtig :-)

      Verwijderen
  2. Die thermometers zijn natuurlijk niet echt accuraat, Wim. Maar mooi fietsweer was het. Heb je nu nog rokjes gezien? Je titel schept wel die verwachting! Foto's ??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze niet geteld, maar ik heb gisteren inderdaad heel wat rokjes mogen aanschouwen.

      Op de Posbank sowieso, onderweg links en recht ook, maar de topper was toch een rood jurkje in Zutphen. Ik heb zelden zo'n mooi 'jurkje' gezien :-)

      Thuis bleken ook de dochters op de hoogte te zijn van 'rokjesdag'.

      De titel schept misschien verwachtingen, maar was meer bedoeld om deze bijzondere dag te noemen.

      Om nou foto's te gaan maken van mooie rokjes gaat mij toch iets te ver. Zeker in strak lycra ;-)

      Verwijderen