woensdag 3 augustus 2016

Mango+ +E


Een Mango+ +E



Reden 1:
Mijn vrouw had een Fuenda+E. Dit betekent met elektrische ondersteuning. 
Ze heeft hier een aantal jaren woon-werk-verkeer mee gereden en dat beviel erg goed. 
Haar huidige werkplek is niet op ligfietsafstand, maar wel op VM-afstand.
Reden 2:
De tweede reden is dat ze zich nooit echt vertrouwd en veilig heeft gevoeld op een tweewieler.


De oplossing:


 Een Mango+ +E

Gegevens:
Sinner Mango+
Bouwjaar 2010
double 52/42
cranks 155mm
Shimano Alfine 8v
VTS 24V 14Ah
accu-oplader 2x (1x gewoon/1x snel)
B&M Lumotec IQ Speed 2x
accu voor verlichting 2x
led richtingaanwijzers
remlicht/mistlicht
adapter bij spiegel + 3e lamp
tweede spiegel rechts
claxon
velomobieltas links en rechts
elleboogsteunen
rvs tilbeugel
trekhaak met Radical Design koppeling
Versatile dakje
Ventisit neksteun
voorbanden Schwalbe Marathon+ 35-406
achterband Schwalbe GreenGuard 47-406
Schwalbe Marathon Winter 3x
aangepast voor lichaamslengte van 1.60m
aankoopprijs met opties €8200,-
(ondersteuning = €1700,-)



Mijn vrouw houdt van muziek :-)



Mango+  vs  QuestXS



Mango+
Lengte 245
Breedte 75
Hoogte 'muts' 95
Hoogte body 80
Wielbasis 128
Gewicht 32,5kg (zonder motor en accu)

XS
Lengte 260
Breedte 76,5
Hoogte 'muts' 85,5
Hoogte body 71
Wielbasis 126
Gewicht 28kg

 


 Mango+



 



De Mango+ lijkt bijna onberispelijk, maar er zijn links en rechts wel kleine beschadigingen te vinden.

Op sommige foto's is rood tape te zien, daaronder zit dan een klein scheurtje.
Ook heeft deze Mango op redelijk wat plaatsen craquelé, daarvan is op de foto's eigenlijk niets te zien.
De 'motorkap' is ook beschadigd (dof geworden) door het vizier van het Versatile dakje.
Het voordeel hiervan is dat dit de verkoopprijs van deze Mango+ voor ons positief heeft beïnvloed. 


Al met al een ideale VM voor mijn vrouw. Deze Mango+ heeft namelijk een verhoogde stoel en het frame is aangepast voor iemand van 1.60m Ze heeft zelfs het crankstel geen mm hoeven te verplaatsen.

Van de motor en de accu heb ik nog geen foto's gemaakt, maar in dit filmpje van Sinnerbikes/Harry is alles erg goed te zien. Klik hier


Tot de volgende keer maar weer.








7 opmerkingen:

  1. Ziet er op de foto's inderdaad onberispelijk uit! Proficiat, veel fietsplezier gewenst voor je vrouw en veel veilige woon-werk kilometers!!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Adri.

      De meeste kilometers zullen waarschijnlijk wel privé gemaakt worden. :-)

      Verwijderen
  2. Leuke fiets! Ach, elke velomobiel heeft toch wel wat kleine beschadigingen. Ik heb zelf ook vlijtig gebruik moeten maken van geel plakband. Toen ik een keer bij vm.nl was vertelde Allert mij dat het weer mooi glad maken van de neus mij zo'n 500 euro zou gaan kosten. Laat maar zitten, dacht ik toen. Als het binnenwerk maar in orde is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. De meeste scheurtjes ziitten in de gelcoat. Ik geloof dat er eentje ook echt aan de binnenkant zichtbaar is.

      Verwijderen
  3. Bekijk of vraag na of een Mango uit 2010 al voorzien werd van een laklaag. Ik denk dat er op deze fiets geen laklaag zit, maar dat het rood alleen van de gel-coat komt. In dat geval is de buitenkant vochtgevoelig. De gel-coat kan vocht opnemen, en met vorst craquelé veroorzaken. Als je de fiets binnen kunt zetten is dat geen probleem (een regenbuitje tijdens het rijden gaat prima, dag en nacht buiten geeft snelle veroudering). Wellicht dat je op termijn de fiets moet laten overspuiten. Mijn fiets (ook 2010) staat dag en nacht buiten, en is inmiddels overgespoten omdat er algen in de craquelé groeiden. Dat is het andere uiterste. In de was zetten kan de craquelé vertragen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maarten, dankjewel voor je inhoudelijke bijdrage.

      De Mango+ heeft zeker een gelcoat. Mijn XS van 2013 heeft zelfs nog een gelcoat.

      De craquelé is zo te zien zeer oppervlakkig, nog geen algen gezien tenminste :-)

      De fiets staat binnen, maar niet verwarmd.

      In de was zetten is een goede tip. De fiets is al gepoetst met Commandant 4.

      Verwijderen
  4. Hoi Wim, leuk dat jullie nu ook wat tochtjes samen en min of meer "gelijkwaardig" kunnen gaan maken. Zie uit naar de vervolgsblogs en altijd supergave foto's. Groet, Jaap

    BeantwoordenVerwijderen